Πηγή εικόνας https://www.foreignaffairs.gr/articles/71626/dr-anna-mpredima/o-plotos-diadromos-apo-to-aigaio-os-ton-doynabi?page=show |
Greek Spirit
14-9-2018
Ο Σαλβίνι είναι ο αρχηγός της Λίγκας του Βορά, ενός εθνικιστικού και ευρωσκεπτικιστικού κόμματος και συμμετέχει ως αντιπρόεδρος στην Ιταλική κυβέρνηση συνασπισμού αλλά και ως υπουργός εσωτερικών.
Ο Σαλβίνι και η στάση του τρομάζουν τους Γερμανούς οι οποίοι θέλουν την Ιταλία ως την προτελευταία χώρα από την οποία θα περάσει ο ΤΑΡ που είναι ο αγωγός που ήδη κατασκευάζεται και που θα φέρνει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην Γερμανία μέσω Γεωργίας-Τουρκίας-Ελλάδας-Βόρειας Ηπείρου-Ιταλίας-Αυστρίας και Γερμανίας.
Η πρώτη επίσημη δήλωση της κυβέρνησης Σαλβίνι - Κόντε αμέσως μετά την ορκωμοσία της την 1η Ιουνίου 2018 αφορούσε την αμφισβήτηση της συμμετοχής της Ιταλίας στο εγχείρημα του ΤΑΡ. Οι Γερμανοί σήμαναν συναγερμό και αμέσως πίεσαν μαζί με τις ΗΠΑ την ελληνική κυβέρνηση η οποία και υπέγραψε την συμφωνία των Πρεσπών δεκαεπτά μέρες αργότερα. Με αυτή την συμφωνία η Ελλάδα υπαναχωρεί στο θέα της ονομασίας των Σκοπίων ως Μακεδονία και επιταχύνεται η διαδικασία εισόδου των Σκοπίων στην Ε.Ε. ,αφού βέβαια προηγηθεί δημοψήφισμα που θα διεξαχθεί (στα Σκόπια) τον Ιανουαρίο του 2019 .
Οι Γερμανία και ΗΠΑ θέλουν την άμβλυνση των διαφορών Ελλάδας και Σκοπίων για να αρθεί το ελληνικό βέτο εναντίον της εισόδου των Σκοπίων στην Ε.Ε. Οι Γερμανία και ΗΠΑ θέλουν τα Σκόπια στην Ε.Ε. για να μπορέσουν να περάσουν από το έδαφος τους την εναλλακτική διαδρομή του ΤΑΡ εάν η Ιταλία απορρίψει κι επίσημα την συμμετοχή της στον ΤΑΡ.
Γιαυτό και ο Ζάεφ στις 13-9-2018 έτυχε υποδοχής σούπερ σταρ στο Ευρωκοινοβούλιο όπου μίλησε ως επίσημος καλεσμένος. Οι δε ΄΄εταίροι΄΄ του δώρισαν 100 εκατομμύρια ευρώ και τον ρωτούσαν χτυπώντας τον στην πλάτη πόσα θέλει ακόμα.
Γερμανία και ΗΠΑ θέλουν τα Σκόπια ως την γέφυρα που θα ενώνει την Θεσσαλονίκη και το τερματικό υγροποίησης αερίου στο λιμάνι της με τον Δούναβη (ζεύξη Αξιού-Δούναβη) αλλά και την χρήση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου των Σκοπίων, όλα αυτά για την μεταφορά του αερίου που θα φτάνει με τάνκερ πλοία στην Θεσσαλονίκη απο τον Περσικό και το Κατάρ .
Αυτά σε πρώτη φάση.
Σε δεύτερη φάση και εφόσον ο ΤΑΡ δεν θα περάσει από την Ιταλία, η Γερμανία θα τον εκτρέψει από τα Σκόπια. Στα Βαλκάνια σχεδιάζεται η κατασκευή κι άλλων αγωγών οι οποίοι θα τροφοδοτούν τις Βουλγαρία-Σερβία-Αλβανία-Σκόπια-Αλβανία-Κροατία και Μαυροβούνιο.Αυτοί οι αγωγοί πρέπει να τροφοδοτηθούν απο αέριο το οποίο θα προέρχεται εκτός Ρωσίας.
Αυτά σε πρώτη φάση.
Σε δεύτερη φάση και εφόσον ο ΤΑΡ δεν θα περάσει από την Ιταλία, η Γερμανία θα τον εκτρέψει από τα Σκόπια. Στα Βαλκάνια σχεδιάζεται η κατασκευή κι άλλων αγωγών οι οποίοι θα τροφοδοτούν τις Βουλγαρία-Σερβία-Αλβανία-Σκόπια-Αλβανία-Κροατία και Μαυροβούνιο.Αυτοί οι αγωγοί πρέπει να τροφοδοτηθούν απο αέριο το οποίο θα προέρχεται εκτός Ρωσίας.
Εάν τα Βαλκάνια βρεθούν με ενεργειακό έλλειμμα τότε θα αυξηθούν οι πιέσεις για να επιτραπεί στην Ρωσία να φέρει τον SOUTH STREAM ή μάλλον την προέκταση του υπάρχοντος TURKISH STREAM ( τροφοδοτεί με ρωσικό αέριο την Τουρκία) προς την Ευρώπη. ΗΠΑ και Γερμανία θα χάσουν τον έλεγχο των Βαλκανίων τα οποία θα υποκύψουν στην ρωσική γοητεία.
Εάν τα Σκόπια δεν εισέλθουν στην Ε.Ε. τότε θα είναι αδύνατον α. να γίνει η εκτροπή του ΤΑΡ
β. να αξιοποιηθεί ο άξονας Θεσσαλονίκη -Σκόπια- Δούναβη που θα αποτελέσει τον διάδρομο χερσαίας και πλωτής μεταφοράς αερίου μέχρι την Γερμανία και
γ. δεν θα μπορέσουν να τροφοδοτηθούν οι χώρες των δυτικών Βαλκανίων.
β. να αξιοποιηθεί ο άξονας Θεσσαλονίκη -Σκόπια- Δούναβη που θα αποτελέσει τον διάδρομο χερσαίας και πλωτής μεταφοράς αερίου μέχρι την Γερμανία και
γ. δεν θα μπορέσουν να τροφοδοτηθούν οι χώρες των δυτικών Βαλκανίων.
Στις δύο πρώτες περιπτώσεις η Γερμανία θα συνεχίσει να είναι ενεργειακά υποτελής της Ρωσίας και στην τρίτη το ίδιο θα υποστούν τα Βαλκάνια κάτι που ΗΠΑ και Γερμανία δεν μπορούν να επιτρέψουν.
Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε και μια πτυχή του θέματος που δεν έχει άμεση σχέση με την ενέργεια .Η πτυχή αυτή αφορά στην ζεύξη Αξιού -Δούναβη η οποία θα φέρει την Γερμανία πιο κόντα με τον Περσικό και την Κίνα.Μέχρι σήμερα όλα τα τάνκερ και εμπορικά πλοία απο Μ.Ανατολή και Άπω Ανατολή είναι υποχρεωμένα να διαπλέουν την διώρυγα του Σουέζ ,κατόπιν την δυτική Μεσόγειο-Γιβραλτάρ-βόρειο Ατλαντικό μέχρι τα λιμάνια της Γερμανίας στην Βόρεια Θάλασσα.Με την ζέυξη Αξιού Δούναβη τα εμπορεύματα θα μεταφορτώνονται σε φορτηγίδες στην Θεσσαλονίκη και θα φθάνουν πιο γρήγορα και πιο φθηνά στην Γερμανία (εικόνα κάτω)
Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε και μια πτυχή του θέματος που δεν έχει άμεση σχέση με την ενέργεια .Η πτυχή αυτή αφορά στην ζεύξη Αξιού -Δούναβη η οποία θα φέρει την Γερμανία πιο κόντα με τον Περσικό και την Κίνα.Μέχρι σήμερα όλα τα τάνκερ και εμπορικά πλοία απο Μ.Ανατολή και Άπω Ανατολή είναι υποχρεωμένα να διαπλέουν την διώρυγα του Σουέζ ,κατόπιν την δυτική Μεσόγειο-Γιβραλτάρ-βόρειο Ατλαντικό μέχρι τα λιμάνια της Γερμανίας στην Βόρεια Θάλασσα.Με την ζέυξη Αξιού Δούναβη τα εμπορεύματα θα μεταφορτώνονται σε φορτηγίδες στην Θεσσαλονίκη και θα φθάνουν πιο γρήγορα και πιο φθηνά στην Γερμανία (εικόνα κάτω)
Για να γίνει αυτό τα Σκόπια πρέπει να γίνουν μέλος της Ε.Ε. κάτι που απαιτεί την άρση του ελληνικού βέτο που απαιτεί με την σειρά του την λύση του ΄΄ονοματολογικού ΄΄ των Σκοπίων και την αποδοχή της ονομασίας ΄΄Μακεδονία΄΄ από την Ελλάδα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ Η ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ.