Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ραγδαία κλιμάκωση από τη Τουρκία στο Αιγαίο; Εμβολισμός σκάφους του ΛΣ και παραβιάσεις όλη νύχτα

ΑΜΥΝΑ
Σκηνικό πολέμου μέσα στη νύχτα από τους Τούρκους στα Ίμια αλλά και ανατολικά της Ρόδου. Στα Ίμια το σκάφος UMUT της τουρκικής ακτοφυλακής εμβόλισε σκάφος του Λιμενικού Σώματος, προκαλώντας του σημαντικές ζημιές. Το περιστατικό έγινε ένα τέταρτο πριν από τα μεσάνυχτα. Σύμφωνα με πληροφορίες το σκάφος του Λιμενικού ΛΣ 090, ήταν ακίνητο και απλώς παρακολουθούσε! Όπως λένε οι Λιμενικοί “έτσι ακριβώς ξεκίνησε η κορύφωση της κρίσης το 96”.


 ΠΗΓΗ https://www.militaire.gr/ragdea-klimakosi-apo-ti-tourkia-sto-egeo-emvolismos-skafous-tou-ls-ke-paraviasis-oli-nychta/
Όμως το επεισόδιο με τον εμβολισμό δεν ήταν το μοναδικό.
Όλη τη νύχτα οι Τούρκοι έκαναν παραβιάσεις με ελικόπτερα και αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου, ανατολικά της Ρόδου όπου διεξάγουν αεροναυτική άσκηση. Οι παραβιάσεις δεν σταμάτησαν όλη τη νύχτα, αναγκάζοντας τη Πολεμική Αεροπορία να βρίσκεται σε πλήρη εγρήγορση και επιφυλακή. Οι Τούρκοι που παλαιότερα δεν “ξεμύτιζαν” στο Αιγαίο, ,μόλις ο ήλιος έδυε, τα τελευταία χρόνια, όλο και συχνότερα εμφανίζονται νύχτα στο Αιγαίο, θέλοντας να να δοκιμάσουν αντανακλαστικά και αντιδράσεις.
Σε συνδυασμό με όσα έχουν ειπωθεί τις τελευταίες ημέρες από τον Τούρκο Αρχηγό Ακάρ, αλλά και γενικότερα από το κλίμα που έχει καλλιεργήσει η Άγκυρα, ουδείς μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να βρισκόμαστε μπροστά σε μια προσπάθεια σοβαρής κλιμάκωσης της έντασης στο Αιγαίο, από τη πλευρά της Τουρκίας.

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Τον τελευταίο καιρό ακούγονται διάφορα για την πιθανότητα μονομερών ελληνικών ενεργειών στο Αιγαίο, ειδικά σε σχέση με την υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ.
Τέτοιου είδους μονομερείς ενέργειες προέρχονται από τη γνωστή εθνικιστική σχολή σκέψης στην Ελλάδα που στόχο έχει να δυναμιτίσει την ελληνοτουρκική ύφεση που παραπαίει τα τελευταία χρόνια.
Η άποψη περί μονομερών ενεργειών φαίνεται να μη γνωρίζει το διεθνές δίκαιο και τη διεθνή πρακτική. Στη Σύμβαση του Δικαίου της Θάλασσας (1982) τα σχετικά άρθρα είναι ξεκάθαρα στο θέμα αυτό.
Τόσο στην περίπτωση της υφαλοκρηπίδας όσο και την περίπτωση της ΑΟΖ όταν πρόκειται για κράτη με αντικείμενες ή γειτνιάζουσες ακτές δεν νοείται μονομερής οριοθέτηση από ένα παράκτιο κράτος, αλλά η από κοινού οριοθέτηση στη βάση συμφωνίας (κατόπιν διαπραγματεύσεων) ή με προσφυγή για οριοθέτηση με τις άλλες μεθόδους ειρηνικής επίλυσης των διαφορών (Διεθνές Δικαστήριο Χάγης, Δικαστήριο Αμβούργου για το Δίκαιο της Θάλασσας, διαιτητικό δικαστήριο, συνδιαλλαγή, μεσολάβηση, κ.ά.).

Το ζητούμενο δεν είναι να οδηγηθούμε και πάλι στην ελληνοτουρκική αντιπαλότητα που βλάπτει και τις δύο χώρες και σημαίνει συνέχιση των εξωφρενικών εξοπλισμών, αλλά να επιλύσουμε το ταχύτερο τη διένεξη του Αιγαίου και έτσι να μπορούν και οι δύο χώρες του Αιγαίου να εκμεταλλευτούν τις πλουτοπαραγωγικές πηγές του (αν βέβαια είναι εκμεταλλεύσιμες).
Αν μη τι άλλο, μια οριστική επίλυση θα αποδέσμευε τεράστια ποσά που τώρα ξοδεύονται για εξοπλισμούς (εν πολλοίς άσκοπους), πτήσεις-αναχαιτίσεις πολεμικών αεροσκαφών και ανάλογες δαπανηρές δραστηριότητες από τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού.
Το κόστος κατασκευής του έφτασε τα 29 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης με περίπου 82,5% συμμετοχή 23.925.000 , ενώ το υπόλοιπο ποσό χρηματοδοτήθηκε από εθνικούς πόρους.
Ναυπηγήθηκε σε ιδιωτικά ναυπηγεία της Ολλανδίας.
Πρόκειται για σύγχρονο ταχύπλοο πλοίο με πλήρωμα 25 ατόμων, εκ των οποίων οι τρεις είναι γυναίκες.
Έχει μήκος 57,52 μέτρα, πλάτος 9,55 μέτρα και μέγιστη ταχύτητα 32 κόμβων.
Η συγχρηματοδότηση σημαίνει δάνειο της ελλάδος23.925.000 με μηδενικό επιτόκιο όχι τζάμπα ΔΩΡΕΑΝ και το υπόλοιπο με επιτόκιο αγοράς .